Zanim zamówisz logo…
Nim (gdziekolwiek) zamówisz logo, odpowiedz sobie samemu na poniższe pytania. Zaoszczędzisz pieniądze, wysiłek i czas.
Otóż zazwyczaj projektanci logo podają cenę „z górką” (by wyjść na swoje i nie wystraszyć klienta milionem pytań wstępnych). W przeciwieństwie do nich proponuję trzy uczciwe możliwości.
Opcje:
A) Logo dla JDG
Logo z podanym konkretnym zakresem działań i odpowiednią do nich ceną. Obydwa te parametry są dostosowane do dostosowanym do potrzeb JDG. To rozwiązanie dobre, gdy chcesz mieć temat logo po prostu z głowy. Szybko i dobrze załatwiona sprawa. Zakres prac i cena są optymalne dla małych firm. Z usługi usunięto niekonieczne elementy by zaoszczędzić. Zamówić je możesz w tutaj.
B) 2 opcje logo + ankieta
Doskonałe gdy masz analityczny umysł i swoje decyzje opierasz na twardych danych. Ta opcja pozwala zrobić test A/B tak bardzo popularny w marketingu. Obejmuje ona 2 propozycje. 1-szą w 100% zgodną z Twoimi wytycznymi. 2-gą w 100% opartą na moim 27 letnim doświadczeniu projektowym. Test A/B jest wykonywany przeze mnie w ten sposób że na grupie facebookowej skupiającej Twoją grupę docelową pytam – która wersja logo bardziej budzi wasze zaufanie? Po przeprowadzonej ankiecie sam podejmujesz decyzję które logo wybierasz.
C) Wycena indywidualna
Ta opcja uzależnia cenę od odpowiedzi na poniższe pytania. Po to, by dać Ci ni mniej, ni więcej, tylko dokładnie to, czego potrzebujesz i na co Cię stać w chwili obecnej. Wymaga jednak od Ciebie trochę zachodu bo trzeba odpowiedzieć na więcej pytań. Za to masz pewność zapłacisz dokładnie za to co jest Ci potrzebne.
Oto te pytania:
Twoja firma
- Jakie produkty lub usługi będziesz oferować?
- Jakie trzy wartości ma reprezentować Twoja marka? Np. profesjonalizm, innowacyjność, przyjazność? Tak! To JEST ważne przy projektowaniu logo, bo tak Cię będą klasyfikować Twoi klienci i za taką klasę usług będą skłonni zapłacić.
- Kim będzie Twój idealny klient? Np. małe firmy, korporacje, klienci indywidualni?
Wizja logo
- Czy masz konkretną wizję swojego logo (lub szkic)?
- Czy oprócz nazwy (liter) Twoje logo ma zawierać znak graficzny (ikonkę) lub drobny tekst pod spodem (slogan albo adres strony internetowej)?
- Czy możesz wskazać 3 przykłady logo (w jednym stylu), które podobają się Tobie i pozostałym osobom decyzyjnym? Mogą to być przykłady z innej branży.
Przewidywane zastosowanie logo
- Gdzie będzie wykorzystywane logo? Np. social media, strona, druk, opakowania, billboardy, pieczątki.
- Czy potrzebujesz wersji logo w kilku wersjach? Pełen kolor, czarna lub biała sylwetka na przezroczystym tle.
- Jakie pliki Cię interesują: wektorowy PDF (dla agencji reklamowej, edytowalny i skalowalny w dowolnym rozmiarze nawet na billboardy), PNG z przezroczystym tłem (na strony i social media)?
- Czy chcesz, aby logo było częścią większego projektu, np. z księgą znaku? Jeśli tak, to czy księga znaku ma być tylko instrukcją, jak postępować z logo, czy ma zawierać projekty np. koszulek, czapek, wizytówek, szyldów, grafik na social media, takich jak zdjęcie w tle na Facebooka i inne? Wymień po prostu te, które Cię interesują.
Budżet i terminy
- Czy masz ustalone jakiekolwiek ramy budżetowe, w których chciałbyś się zmieścić?
- Czy mamy jakiś konkretny termin którego musimy dotrzymać czy pracujemy „na spokojnie ale bez zbędnej zwłoki”?
Podsumowanie
Jeśli potrzebujesz logo dla JGD (bez fajerwerków). Po prostu chcesz odhaczyć logo tak, by sprawa zeszła Ci z głowy a przy tym zamówić tylko to co koniczne na początku działalności, to kup pakiet „Logo dla JDG” na tej stronie.
Jeśli swoje decyzje opierasz o twarde dane lub chcesz skonsultować się ze swoją grupą docelową to opcja „2 opcje logo + ankieta” powinna zaspokoić Twoje potrzeby.
Jeśli potrzebujesz wyceny opartej o Twoje faktyczne potrzeby (tak by nie płacić zbyt wiele), skopiuj powyższe pytania do maila, odpowiedz na nie krótko, po czym wyślij tego maila na adres: kontakt@jakubmilek.pl . W odpowiedzi otrzymasz zoptymalizowaną wycenę.